collalloc-banner-01.gif


Postava snů? Vím, jak na to!
Postava snů? Vím, jak na to!

Každá z nás řeší svoji postavu. Každá chceme mít postavu snů v letních šatech, topech, šortkách a hlavně v plavkách nebo v plesových šatech či na světbě nebo jiné společenské události. A jak na ni? Samozřejmě, že základem je pravidelné cvičení. Ale nedílnou součástí cestou za postavou snů je správná strava. Říká se totiž, že postavu tvoří 30% cvičení a 70% strava. Na mě to opravdu platí.

Sama za sebe vám doporučuji pravidelný pohyb. Zacvičte si denně alespoň podle jednoho videa tady na kynychova-TV.cz. Pokud se vám podaří zkombinovat dvě až tři videa, bude to skvělé. Nezapomínejte také na protažení těla! Bylo by ideální, kdyby se cvičení stalo každodenní součástí vašeho života, stejně jako třeba čištění zubů. Vždyť i pohyb je určitá hygiena těla, ta duševní.



A jak oživit cvičení doma v obýváku? Zkuste si jít v rámci rozehřívání ven zaběhat! Jarní a letní měsíce jsou k tomu jako stvořené. Po běhání si můžete pustit videa z rubriky Břišní pekáč nebo Pevný zadek a máte skvělý trénink! Že jste běhala naposledy na základní škole? Nevadí. Začněte rychlou chůzí 20 -30 min a praktikujte rychlou chůzi tak dlouho, dokud vám vaše tělo nedá signál, že chce vyběhnout. Pak několik týdnů praktikujte tzv. indiánský běh, kdy budete rychlou chůzi kombinovat s během. A pak už to půjde samo. A uvidíte, že si běhání zamilujete.A ještě malý tip. Pokud vám čas nedovolí jít si zaběhat, i když byste si chtěla dát opravdu do těla, pusťte si video z rubriky Postava snů a uvidíte, že i takový trénink bude vydatný!

 

A co se týká stravy, položila jsem několik otázek svému kamarádovi Pharm.Dr. Richardovi Pflegerovi, který se otázkou výživy zabývá několik dlouhých let. Více se o Richardovi dozvíte zde.
Otázky, které jsem Richardovi položila, jsem čerpala nejen ze svých myšlenek, ale hlavně z Facebooku, kde se mě velmi často ptáte, jak na správnou výživu, kdy zařadit půst, jestli lepek ano nebo ne a jak je to s tím večerním pitím vína. Na všechny otázky Richard odpověděl velmi srozumitelně pro běžného spotřebitele, jako jsem já nebo vy, a tak pevně věřím, že se vám podaří změnit stravovací návyky.

Co říkáš na půst?


„Tady je potřeba uvést jeho dva druhy: jednak prosté hladově nebo výrazně omezený kalorický příjem (kalorická restrikce), zdá se, že obě formy jsou pro výkonnost organismu žádoucí. Důležitá je ale jejich četnost a délka, a tady už to vyžaduje velmi dobrou znalost problematiky. Obecně jednou týdně bez jídla nikoho nezabije, spíše posílí. Naši předci to zažívali pravidelně. Jeli vám více než 50 let, omezte kalorie o 25%!!!!!“


Co říkáš na to, že lidé zapomínají na luštěniny v jídelníčku?

„Se stoupajícím věkem, čím více zeleného, tím lépe, luštěniny nevyjímaje, snad je pozor na čeleď bobovité a na ty, kteří mají zvýšenou hladinu kyseliny močové. Ne všechny fazole jsou o.k.“


Když jsem unavená, proč si mám aplikovat vitamín C do "žíly"?

„Vitamín C je důležitý faktor celé řady metabolických pochodů. Ač se to zdá nepravděpodobné, větší část populace trpí jeho nedostatkem, dokonce německá studie zjistila alarmující nízké hladiny céčku už u studentů středních škol. Naše tělo si neumí na rozdíl od ptáků céčko vyrobit a tak je odkázáno na jeho příjem z potravy. Denní množství je ale omezeno transportním systémem v trávicím traktu. Proto infuzně podávaný vitamín C není nijak omezen, a je netoxický. Hladiny, které lze do organismu takto dostat vykazují už celou řadu fakrmakologických účinků, třeba proti virům a bakteriím, proti bolesti a zánětu a v neposlední řadě proti nádorům. Vitamín C je maximálně důležitý ko-faktor tvorby kolagenu, a je přímo žádoucí u zranění nebo po operacích měkkých tkání. Nemluvě o tom, že céčko je důležité pro tvorbu serotoninu, takže pro depresi, a tady začíná ten příběh o únavě!!!! (o tomhle málo kdo ví, včetně doktorů).“


Je večerní pití vína opravdu kalorická bomba?

„U suchého vína s minimem cukernatosti asi ne, ale záleží také na množství a obsahu alkoholu. 2 – 3 deci jsou žádoucí a prospěšné, pak se to zvrhává na druhou stranu.“


 
Proč bychom měli vyřadit lepek z jídelníčku, a proč bychom neměli věřit názorům, že nejsme-li celiak, je pro nás absence lepku nebezpečná?


„Lepek vás zalepí, zpomalí a unaví, lepek je potravinový a kulturní omyl, lidé s genem HLADQ (celiaci) mají oproti zbytku populace evoluční výhodu, vědí, že jim konzumace lepku škodí, nejsou tudíž nemocní, ale „otrávení“. Problém je, že za konzumací lepku stojí celá řada zdravotních komplikací jako cukrovka, deprese a neplodnost nebo nejhůře rakovina. Jen si to naše moderní společnost nechce připustit (včetně všech odborníků). I zdravá populace by měla konzumaci lepku omezit, hrozí jim totiž tak zvaná indukovaná (získaná) zvýšená citlivost na lepek. Začněte jedním dnem bez lepku týdně. A taky proto u malých dětí rohlík denně není dobrý nápad.“


Co je špatného na mléku, proč bychom jej neměli konzumovat?


„Téměř 400 tisíc dojnic nadojí miliony litrů mléka, někdo to musí sníst. Kravské mléko, potažmo bílkovina je 5x silnější výživová informace než naše mateřské mléko, takže pokud chcete mít z děcka tele nebo vzpěrače, dávejte mu hodně mléka, to aby mělo silné kosti. Kravská bílkovina, potažmo mléko, má vysoký inzulinový účinek. Po jeho konzumaci se do organismu uvolní velká dávka inzulinu. A ten je, jak známo, nejsilnější anabolický hormon. Mléko ano, ale střídmě podle života.“



A na závěr mi to nedá, abych se tě jako cvičitelka nezeptala na názor lékaře na pro mě velmi kontroverzní studii. Nedávno jsem četla v českých médiích, že pravidelný každodenní pohyb škodí našemu tělu a dokonce si zaděláváme na infarkt, když několikrát týdně až 60 min absolvujeme aerobní zátěž. Podle článku prý stačí 20 min fyzické aktivity týdně. Co si o to myslíš? Já si myslím, že je to pěkný nesmysl.....!!!

„U většiny populace přestal pohybový režim a hygiena dávat smysl, ta studie odkazuje na to, že pokud se vrhneme bez přípravy do vysoké zátěže, tak si škodíme. Souhlasím s tím, že během 20 min se dá dosáhnout stejného výsledku jako za 60 minut, jen je to o tom cvičit chytře a v souladu s naším životním příběhem.“


Takže moje milé cvičenky (a cvičenci), pevně věřím, že jsem vám spolu s Pharm.Dr. Richardem Pflegerem dokázala odpovědět na otázky, jak na vaši postavu snů. Pokud máte jakékoliv jiné dotazy ke cvičení nebo výživě, kontaktujte mě na mém Facebooku.

A nezapomeňte, díky kynychova-TV.cz se můžete hejbejbat kdykoliv a kdekoliv!

Vaše „online osobní trenérka“ Hanka Kynychová :-)




Postava snů? Vím, jak na to!
 
Fitness club Hanky Kynychové Břišní pekáč s Hankou Kynychovou Oficiální stránky Hanky Kynychové E-shop kynychova-shop.cz Nadační fond Hanky Kynychové - kynychova-nadace.cz